Conform statisticilor mondiale, cehii, desigur, consumă cea mai mare bere – 160 de litri pe cap de locuitor. Apoi urmează irlandezii, germanii și britanicii – toată lumea înțelege că bea mult și masiv! Și numai după aceea, cererea de bere a consumatorilor coboară în țări precum Rusia și Ucraina – 67, respectiv 61 de litri de bere pe an. Și aici se pune întrebarea: unde, de fapt, în această listă, Moldova?
În ciuda opiniei stereotipe predominante că moldovenii degustă doar vinuri și conicuri din propria producție, poporul nostru s-a dovedit totuși a fi supus unui trend global care a cucerit lumea și trece încet-încet de la băuturile grele la cele mai ușoare. Astăzi, consumul de bere în țara strugurilor este de 34 de litri pe cap de locuitor pe an. Acesta, pe de o parte, este unul dintre cei mai scăzuti indicatori dintre țările din Europa de Est, dar, în același timp, este un rezultat bun, ceea ce indică evident că acest indicator are loc să crească. Cu astfel de recenzii și concluzii, Grupul Carlsberg a vizitat întinderile moldovenești. Și nu doar vizitat, dar, fiind unul dintre liderii producției mondiale de bere, lansând beri atât de cunoscute precum Carlsberg, Tuborg, Holsten, Baltika și Slavutich, a lansat simultan o nouă marcă de bere, creată special pentru a îmbunătăți așa-numita situație a berii. pe piaţa moldovenească.
Acest produs a fost dezvoltat pentru noi de către bererii ucraineni, care, la rândul lor, au fost învățați cum să producă bere de către danezii înșiși. Aceștia, ținând cont de faptul că fiecare națiune este unică în preferințele sale, prin testarea oarbă (degustarea băuturii fără a anunța marca producătorului) au aflat că în Moldova preferă berea light – „acea care se bea ușor și care poți bea mult.” Pe baza acestor parametri a apărut marca „Naționali” – o bere care, răspunzând unui număr mare de preferințe, va încerca să ia cotă de piață unui producător local. Potrivit reprezentanților Carlsberg, acest lucru este destul de real, pentru că „Chișinăul” este doar un oraș, iar „Naționali” este întreaga țară!
Nu ne angajăm să ne certăm cu spuma (bere) la gură care dintre aceste două băuturi va primi în cele din urmă simpatia băutorilor de bere. Lăsând această problemă pe seama consumatorului sofisticat, vă avertizăm: noul venit ocupă deja întinderile moldovenești (primul lot a fost livrat pe 15 august) și este în prezent distribuit în două mii de puncte ale Moldovei. Așa că haideți să nu pierdem timpul și să mergem înainte la degustare, iar deodată spun adevărul: BERE Ușoară PENTRU UN VIITOR LUMINOS!